Verenigde Staten 2016

Dag 1 Amsterdam – Salt Lake City
We vertrekken vandaag vanuit Amsterdam naar Salt Lake City. Onze vlucht vertrekt om 9.50. We vertrekken vanuit huis om 4.00. Omdat Isa nog zo jong is mogen we als een van de eerste boarden. De vlucht verliep voorspoedig en isa heeft zich voorbeeldig gedragen. De douane in Salt Lake City verliep erg traag, 4 hokjes open met een vlucht van een grote Boeing. Als auto hebben we een chevrolet equinox meegekregen. Mooie auto. Ons hotel ligt vlak bij het vliegveld dus dat was ideaal. Ook hebben we de nodige boodschappen gedaan, zodat we morgen gelijk naar Grand Teton kunnen vertrekken.

Dag 2 Salt Lake City – Grand Teton National Park
We waren zoals we verwacht hadden al vroeg wakker. Hier hebben we gebruik van gemaakt en zijn om 5.00 al vertrokken zodat we ook vroeg in Grand Teton zouden zijn. Het eerste stuk hebben we via de snelweg I15 gereden en toen de afslag naar route 89 genomen. De weg is prachtig en je rijdt tussen de bergen door. We hebben bij aankomst in Jackson eerst het visiterscentrum bezocht en de nationale Parkenpas gekocht. Daarna zijn we naar Taggart Lake gegaan. Omdat er erg veel keien lagen hebben we de tocht naar het meer niet meee gemaakt maar wel de eerste waterval gespot.

Vervolgens zijn we naar Mormon Row gereden waar je mooie foto’s kan maken met de Teton op de achtergrond.

We wilden gaan inchecken bij het hotel, maar helaas konden we de kamer niet in. Toen besloten om naar Jenny lake te rijden. Onderweg nog een pronghorn gezien.

Vanavond zijn we Jackson in gegaan om daar wat te eten en het plaatsje te verkennen. Erg lekker gegeten

Een  heerlijke dag vandaag. Mooie route, mooie natuur en prima weer 23 graden met zon.

Dag 3 Grand Teton National Park
Vanmorgen al vroeg op pad om Grand Teton verder te verkennen. Het was aan de frisse kant, 10 graden en bewolkt. In de loop van de dag werd het iets warmer. We gaan vandaag de Teton Park Road rijden. We zijn eerst naar String Lake gegaan en daar een korte wandeling gemaakt. Wat was het daar mooi. Bij het wegrijden zagen we nog herten staan.

We zijn daarna doorgereden naar Signal Mountain en naar de lodge. De route omhoog ging naar  2700 meter met een prachtig uitzicht. Bij de lodge is een mooi uitzicht op de Teton te zien.

Daarna zijn we nog doorgereden naar Colter Bay Village.  Langs de kant zagen we een coyote staan. Helaas hier geen foto van kunnen nemen, maar wat is dit geweldig om mee te maken. Bij het visiter center heeft Isa een knuffel erbij gekregen: mevrouw Hert.

Grand Teton is een prachtig park en heeft een geweldige indruk op ons achtergelaten. We komen hier zeker nog een keer terug. Morgen gaan we naar Yellowstone!

Dag 4 Grand Teton National Park – Yellowstone National Park
Vandaag gaan we naar Yellowstone NP. De route er naartoe is dwars door Grand Teton NP, geen straf dus. Onderweg kwamen we 2 moose tegen en een hele kudde bizons. Erg machtig om te zien.

Onderweg begon het te regenen. We rijden de staat Wyoming binnen bij entree Yellowstone. Vlak na binnenkomst hadden we natte sneeuw onderweg, het was dan ook erg koud. Het plan was om eerst naar Old Faithfull geiser te rijden. Onderweg kwamen we ook nog een coyote tegen die we nu wel op de foto konden zetten.

Bij Old Faithfull aangekomen zagen we in de verte al de dampen van de verschillende geysers. Bij het visitor center bleek dat Old Faithfull na 30 minuten zou uitbarsten. Het was koud maar wat was het druk. Ondanks de drukte mooie foto’s kunnen maken.

We hebben daarna een gedeelte van het Upper Basin gelopen maar ivm het koude weer zijn we na een stuk gewandeld te hebben toch maar omgedraaid. We zijn verschillende keren door de zwaveldampen gelopen, een lucht die rook als rotte eieren. Wel mooi om te zien.

Toen zijn we naar de Grand Primatic Spring gereden maar omdat het daar zo druk was staat deze morgenvroeg op de agenda. We zijn vervolgens naar West Tumb gereden. In eerste instantie leek dit niet zo mooi, maar hoe verder je liep hoe mooier het werd. Het ligt ook aan Lake Yellowstone. Daar zagen we op korte afstand ook nog een paar herten.

We zijn doorgereden naar ons hotel aan Lake Yellowstone. We verblijven in een Frontier Cabin.

Het was weer een geweldige dag. Morgen gaan we het onderste gedeelte van Yellowstone verder bekijken.

Dag 5 Yellowstone National Park
Vandaag is onze tweede dag in yellowstone. Het plan is om eerst de onderste lus van het park te bezichtigen. Het was erg koud vanmorgen -2 celcius en het was een hele uitdaging om je auto ijsvrij te krijgen zonder ijskrabber. Voordat we in de auto stapte zagen Isa en ik al 2 herten lopen aan de overkant van de weg. Wat is het toch genieten.We reden eerst naar de Grand Primatic Spring, omdat het daar gisteren te druk was. We hadden helaas last van de mist, en hoe kouder het is hoe meer damp er is. En dan is het lastig om foto’s te maken. Toch een poging gewaagd.

Daarna zijn we nogmaals naar old faithfull geiser gereden. Gisteren was het zwaar bewolkt en vandaag was er een strak blauwe lucht. Hier hadden we dus geen spijt van. De foto’s zien er gelijk mooier uit.

Vervolgens zijn we naar Madison en Norris gereden. Dit is nog steeds in het geyser gebied. We hebben verschillende drives gereden met mooie uitzichten. Ook zijn we bizons tegen gekomen.

Onderweg kwamen we 2 watervallen tegen. De Firehole Falls en Gibbon falls. Erg indrukwekkend.

Vervolgens zijn we naar de waterval van de Grand Canyon of the Yellowstone gereden. Wat een geweld is dat.
We besloten om de Dunraven Pass te rijden. Hier zag je mooie uitzichten op het Mirror Plateau. De pass ging tot 2700 meter. Onderweg was er een flinke opstopping. Désirée is even uitgestapt om te gaan kijken. Er was een zwarte beer met 2 cubs te zien, in de verte weliswaar dus helaas geen foto kunnen maken. Wel prachtig om mee te maken.

Uiteindelijk via Canyon Village teruggereden naar ons hotel. Onderweg heel veel bizons gezien, ook die de weg overstaken.

Het weer was prachtig, strak blauwe luchten, zonnig en 14 graden. Het was weer een super dag. Mooie natuur en veel wildlife gezien. We genieten!

Dag 6 Yellowstone National Park
Vandaag onze derde dag in het park. Isa was vroeg wakker dus we zijn op tijd gaan ontbijten in het Lake Yellowstone restaurant. Isa heeft  voor de pannekoeken gekozen en wij gingen voor het buffet.We reden vandaag naar Mammoth hot springs. Dit is in het noordoosten van het park. We reden via Canyon en Norris en zien weer mooie natuur.

Onderweg zien we wederom veel bizons. We stopten even kort in Mammoth om iets te drinken en reden daarna verder via Roosevelt om vervolgens naar Lamar Valley te rijden. Hier zien we toch echt de meeste bizons tot nu toe.

We wilden bij Roosevelt wat eten, maar dit bleek al gesloten te zijn. We zijn toen weer teruggegaan naar Mammoth Hot Springs. Daar liggen de elks voor het hotel. Dit belooft wat. Na het eten zijn we naar Lower Terrace gereden. Deze bestaan uit kalk en in combinatie met een hotspring ziet het er erg bijzonder uit.

We sliepen vanavond in een cabin, erg gezellig.

Vanavond zijn we naar Gardiner gereden, dit ligt in de staat Montana. Dit is de noordoost ingang van het park. Bij terugrijden zagen we nog een aantal pronghorn’s. Bij terugkomst bij onze cabin stonden de herten op het gras.

Vandaag was het weer mooi weer, zonnig en 15 graden. Morgen gaan we naar Cody en rijden we via de Beartooth Highway.

Dag 7 Yellowstone National Park – Cody
Vandaag zijn we via de Lamar Valley Yellowstone uitgereden. Bij de Lamar Valley stonden erg veel mensen om wild te spotten. Ze hadden een wolf gezien, die wij in de verte zonder verrekijker ook hebben gezien. Hoe gaaf is dat? Ook ontbrak het in de Lamar Valley niet aan de nodige bizons en pronghorn’s. Mooi om zo afscheid te nemen van dit mooie park.

Aan het begin van de Beartooth Highway, bij Cooke City, hebben we ontbeten. We besloten om een stuk van de Beartooth Highway te rijden en daarna de afslag te nemen naar de Chief Joseph Highway. Wat een prachtige route is dat met mooie uitzichten.

In Cody aangekomen hebben we eerst het beloofde ijsje bij de Mac Donalds gegeten en contact gehad met het thuisfront. We hebben na 3 dagen weer WiFi dus even de mail bekeken. Vervolgens hebben we boodschappen gedaan want de drankvoorraad moest ook aangevuld worden.

We besloten om naar Buffalo Bill state park te rijden. Erg mooi maar wat stond er een harde wind.

In Cody verblijven we in Buffalo Bill  cabins. Een erg ruime cabin met 2 aparte slaapkamers. Ook wel eens lekker.

Het weer: zonnig, 24 graden.

Dag 8 Cody – Buffalo
Vandaag reden we van Cody door het Bighorn National Forest. We hadden de keus om via de 14 of de 16 te gaan. We gingen via de 14. Toen we weg reden was het al  bewolkt en toen we bij het Bighorn National Forest reden zagen we hoe prachtig en groot dit was.

We wilde de Shell Falls bezoeken, maar deze was helaas gesloten.

We stegen behoorlijk en daar begon het ook te sneeuwen. Het leek wel een mooi winterlandschap.

Onderweg kwamen we echte cowboys tegen die hun kudde vee aan het verplaatsen waren, machtig om te zien.

Uiteindelijk daalde we weer en verdween de bewolking ook. We kwamen langs mooie afdalingen en hadden we een mooi uitzicht over Bighorn Canyon.

We slapen vanavond in Buffalo. Morgen gaan we naar de Black Hills  waar we 3 nachten zullen blijven.

Dag 9 Buffalo – Custer
Vandaag reden we naar The Black Hills. Onze eerste stop was Devils Tower.

We zijn inmiddels in onze vierde staat gekomen: South Dakota. We reden vervolgend naar Spearfish Canyon. Een erg mooie scenic drive.

We reden vervolgens naar Deadwood om daar wat te eten. Een gezellig stadje met veel motorrijders.

We reden vervolgens door The Black Hills naar Custer. Een prachtige omgeving. We komen langs Pactola Lake.

Onderweg naar ons hotel komen we langs Crazy Horse Memorial. Hier stoppen we voor een foto, maar nemen niet de trappen naar boven.

We eten bij Purple Pie Place een broodje pulled pork en nemen 2 stukjes pie mee, wel lekker maar niet voor herhaling.

Het was een mooie dag, lekker weer in een super mooie omgeving.

Dag 10 Custer
We zijn vandaag naar Custer state Park geweest. We hebben eerst een stop gemaakt bij het Visitor Center en hebben daar een film over het park bekeken. We besloten  om de Wildlife Loop Road te rijden. Zoals de naam al aangeeft kom je hier wildlife tegen. We zijn bizons, ezels, herten, pronghorn, prairie dogs en de bald eagle tegengekomen.

Vervolgens zijn we de Needle Highway opgereden. Wat een prachtige weg om te rijden. We kwamen ook smalle tunnels tegen, de smalste was 2,5 meter breed.

Ook zagen we nog berggeiten na de Needles Eye Tunnel.

Aan het einde van deze weg ligt het mooie Sylvan Lake. We hebben de trail van 1 mijl om het meer gelopen. Het was af en  toe flink klimmen over rotsen, maar het was zeer de moeite waard.

Onze laatste stop van vandaag was Mount Rushmore National Memorial. Leuk om een keer gezien te hebben.

Het was wederom een prachtige dag. Mooie route, veel wildlife gezien. Het weer was zonnig, 27 graden.

Dag 11 Custer
Vandaag stond Badlands National Park op het programma. Het ligt niet echt op de route, maar we wilden toch de moeite nemen om dit park te bezoeken.

Het waaide zo hard, dat Isa liever in de auto wilde blijven.

De natuur is hier zo anders als dat we gezien hebben, maar erg de moeite waard.

We kwamen in het park nog de nodige pronghorn’s tegen, maar ook berggeiten.

Het was bewolkt weer vandaag, af en toe zon met een enkel buitje, zo’n 15 graden.

Dag 12 Custer – Cheyenne
Vandaag een echte rijdag. We reden eerst naar Windcave National Park. Dit park staat bekend om zijn vele grotten. Deze gaan we echter niet bezoeken omdat een toer minimaal 90 minuten duurt en we vandaag een lange rit voor de boeg hadden.

We reden via Hot Springs de 85 South af naar Cheyenne. We reden door de prairie van Wyoming. Het is een vrij eentonig landschap en we reden over het algemeen ook  alleen op deze weg.

Bij het tanken even wat lekkers voor Isa gekocht, want ook dat hoort erbij.

We zijn in de middags nog even naar de frontier mall geweest. Er was ook genoeg vertier voor Isa.

Het was een regenachtige en bewolkte dag. Temperatuur 8 graden. Morgen gaan we naar Rocky Mountains National Park.

Dag 13 Cheyenne – Rocky Mountains National Park
Vandaag zijn we al vroeg op pad gegaan naar Rocky Mountains National Park. Bij aankomst in Estes Park hadden we al gelijk een mooi uitzicht op de bergen.

Na een overheerlijke ontbijt reden we naar het Visitor Center. We willen informatie hebben over de Rrail Ridge Road die we morgen gaan rijden.

Vervolgens reden we naar Sprague Lake. Een meer met een fantastisch uitzicht. We maken de wandeling rondom het meer en daarna zijn we gezellig gaan picknicken.

De volgende stop was Bear Lake. Ook dit meer ligt weer prachtig.

We wagen de klim naar Nymph Lake. Dit was toch wel een flinke tocht. Je kon ook nog naar Dream en Emerald Lake, maar dit was nog 1,7 mijl enkele reis en te veel van  het goede.

Onderweg zien we dat de herfst er aan komt en dat de bladeren van de bomen al van kleur veranderen.

Ook zien we nog een moose en een hert.

We eten vanavond bizon steak. Erg lekker!

Het was een fantastische dag!

Dag 14 Rocky Mountains National Park
Vandaag reden we eerst naar The Stanley Hotel. Dit hotel heeft Stephen King geïnspireerd voor de film The Shining.

Vervolgens stond de trail Ridge Road op de planning. Dit is een bergpas die tot boven de boomgrens gaat op ruim 3700 meter. Het is een prachtige route.

Hier is goed te zien dat je boven de boomgrens rijdt.

Het Alpine Visitor Center ligt op 11.796 ft. Dit is het hoogste punt van de trail Ridge Road. Ook daar mooie uitzichten.

In de middag rijden we nog naar de Alluvial Fan waar een waterval te zien is. Het pad er naartoe ligt vol met stenen. Er was een geasfalteerd pad maar door een flash flood in 2013 is hier nog maar weinig van over.

Wederom een prachtige, zonnige dag. Temperatuur 20 graden.

Dag 15 Rocky mountains National Park – Grand Junction
Vandaag hadden we weer een rijdag voor de boeg. De langste rit tijdens onze vakantie. We reden de Peak To Peak Highway. Dit is een andere scenic route door de Rocky Mountains.

We stoppen in het plaatsje Nederland in Colorado.

Vervolgens reden we via highway 70 door de Rocky Mountains uiteindelijk naar Grand Junction. Een mooie route om te rijden.

Eenmaal voorbij Glenwood Springs zagen we de omgeving veranderen en reden we langs oranje gekleurde rotsformaties. Echt prachtig.

De route is lang (291 mile) maar prachtig. Het weer is  zonnig en 25 graden.

Dag 16 Grand Junction – Moab
Vandaag gaan we naar Moab waar de nationale parken Canyonlands en Arches liggen. We gingen echter eerst naar Colorado National Monument. Dit is een plek die door veel mensen overgeslagen wordt. We zien prachtige uitzichten.

We vervolgden onze weg naar Moab.  De weg naar Moab was prachtig met de bekende rode rotsen die we ook in 2011 al hadden gezien.We besloten om vandaag naar Canyonlands National Park te gaan. Nadat we bij het Visitors Center waren geweest, zijn we naar de Mesa Arche Trail gereden. De wandeling was 0,8 km en ging op sommige stukken over gladde rotsen. Het was goed te doen en het uitzicht was fantastisch.

Het mooiste uitzicht van Canyonlands was volgens ons toch wel de Grand View Overlook.

Na het eten hebben we nog even heerlijk gezwommen. Wat is het toch genieten!

Het was wederom een prachtige dag. Het weer zonnig en 27 graden.

Dag 17 Moab
Vandaag gingen we in de ochtend naar Death Horse State Park. We moesten hiervoor 10 dollar betalen, omdat dit geen nationaal park is.

We stopten zoals gewoonlijk eerst bij het Visitors Center. Hier hadden we al gelijk een mooi uitzicht.

Na een kop cappuccino zijn we doorgereden naar Death Horse Point Overlook waar je een erg mooi uitzicht hebt. Het blijft erg machtig om dit te zien. Isa vond het erg prachtig en vond vooral het klimmen op kleine rotsen leuk.

Na het middageten  hebben we lekker gerelaxed bij het zwembad. Ook wel eens lekker.

Het weer: warm, zonnig en 3o graden.

Dag 18 Moab
Vandaag staat Arches National Park op de planning. Dit is het park wat bekend staat om de vele Arches.

We stopten eerst bij het Visitors Center om informatie te vragen over trails die we ook met Isa kunnen doen. Ons werd geadviseerd de Sand Dune Arche Trail te doen.

We reden eerst de route die door het park gaat. Onze eerste stop was Park Avenue View Point.

We vervolgden onze weg naar de Windows Trail. We zijn alleen naar de North Window gelopen, omdat het anders te ver weg is voor Isa.

We reden vervolgens naar de Delicate Arches. Dit is het bekendste punt van Arches National Park. De trail liepen we niet omdat 4,8 km lopen is over een niet al te makkelijke weg. We zijn daarom naar het viewpoint gereden. Hier zie je de Arche van ver liggen alleen een stuk kleiner en minder indrukwekkend als wanneer je erbij staat. De foto hiervan is helaas mislukt.

Uiteindelijk zijn we naar de Sand Dune Arche gereden waar een  trail is van 0,5 km. Voor Isa was het geweldig zoveel zand.

Arches is een mooi park en weer zo anders dan de rest van de parken die we gezien hebben.

Het weer zonnig en 32 graden.

Dag 19 Moab – Capitol Reef National Park
Vandaag lieten we het mooie Moab achter ons en reden we vandaag naar Capitol Reef National Park. We reden via de 70 om vervolgens via de 24 naar Capitol Reef te rijden.

We kwamen langs Goblin Valley State Park waar we een stop maakte. Het bleek een verrassend leuk state park omdat je tussen de goblins kon lopen.

We vervolgden onze weg via de 24. We slapen de komende 2 nachten in Torrey en moeten om daar te komen een stuk door het park heen. Het ziet er machtig uit die rotsformaties.

Voordat we bij het hotel aankwamen al een paar stops gemaakt omdat de weerberichten voor morgen slecht weer aangeven. We doen ook een gedeelte van de Chimney Rock Trail.

Het inchecken in het hotel liet lang op zich wachten. Maar uiteindelijk om 16.00 toch gelukt om de kamer in te kunnen.

Torrey is een echt gehucht met weinig voorzieningen wat betreft eten. Het ligt echter wel prachtig.

Het weer vandaag bewolkt, droog en 15 graden.

Dag 20 Capitol Reef National Park
Vandaag gingen we na het ontbijt Capitol Reef National Park verder verkennen. We gaan de scenic drive door het park rijden. Dit is een 18 mijl one way road. Het is er prachtig.

Aan het eind van de scenic drive is een dirtroad maar die rijden we niet. Je kan op sommige stukken in het park goed zien hoe heftig er het aan toe kan gaan als er flash floods zijn.
Het is vandaag een bewolkte dag met af en toe een bui. Temperatuur 15 graden.

Morgen vertrekken we naar Zion National Park, het laatste park van onze vakantie.

Dag 21 Capitol Reef National Park – Zion National Park
Vandaag gaan we via de scenic drive 12 via Bryce Canyon National Park naar Zion National Park. Helaas waren de weersvoorspellingen erg slecht en werd er gewaarschuwd voor flash floods. Dit risico wilde we niet lopen. Het slechte weer gaf wel mooie plaatjes.

Het weer onderweg was erg slecht, maar hoe verder we richting Zion National Park kwamen hoe meer zon we zagen.

Rond de middag kwamen we bij Zion National Park aan. We waren hier ook in 2011 geweest.

Het duurde na dit punt nog ongeveer een half uur voordat we bij het Visitors Center waren. Je komt dan door 2 tunnels heen, waarvan 1 hele lange, donkere tunnel.  De omgeving die je ziet als je de tunnel uitkomt is fantastisch.

We verblijven 3 nachten in het Cliffrose hotel en Gardens. We hebben uitzicht op de Virgin River. Het ligt op maar 5 minuten lopen van het park. Ideaal dus.

Morgen gaan we het park verder verkennen. Het weer heftige regenbuien onderweg maar bij aankomst zonnig en 27 graden.

Dag 22 Zion National Park
Vandaag gingen we na het ontbijt naar het Visitors Center om van daaruit de Pa’rus Trail te doen. Vanwege de bewolking en de stortbui die we deze ochtend hadden gehad zagen we hier toch maar vanaf.

We besloten om met de pendelbus naar Zion Lodge te gaan en daar naar de Lower Emerald Pool te gaan. Dit is een trail van 0,6 mijl enkele reis.

De trail begint bij het oversteken van de Virgin River. Onderweg heb je mooie uitzichten op de bergen van Zion National Park.

Toen we bij de Lower Emerald Pool aankwamen zagen we een kleine waterval. We waren hier in 2011 ook, maar toen was deze toch een stuk minder krachtig. Dit komt door de vele regen van de afgelopen dagen. Een mooi gezicht.

Na afloop bij Zion Lodge even wat gedronken. Het is en blijft een mooie en gezellige plek.

Vanmiddag heeft Isa zich vermaakt bij de speeltuin van het hotel.
Het was een heerlijke, zonnige dag, 21 graden.

Dag 23 Zion National Park
Vandaag stond de Pa’rus trail op de planning. We vertrekken vroeg aangezien het weekend is en de toegang vandaag gratis is. We vertrokken daarom al om 8.00.

We liepen vanaf de parkeerplaats van het Visitors Center naar de Pa’rus trail. Dit is een trail van 5,6 km lang die langs de Virgin River loopt. Het was in het begin nog fris, zo’n 13 graden. Het was een rustige trail die goed te doen is voor mensen met buggy’s en mensen in een rolstoel zitten. Uiteindelijk kom je uit bij Canyon Junction. De omgeving is erg mooi.

We kwamen ook mooie bloemen tegen tijdens de wandeling.

Na ruim 1 uur lopen kwamen bij de bus uit bij station Canyon Junction. We besloten om de bus te nemen naar de laatste stop zodat we de Riverside Trail konden lopen. De trail is totaal 3,5 km lang en loopt ook weer langs de Virgin River. Aan het einde van deze trail begint The Narrows. Hier komen we nog een keer voor terug als Isa wat ouder is.

Voor de ingang van de trail zagen we nog 3 herten met gewei staan. Echt heel dichtbij.

Vanmiddag hebben we gerelaxed bij het zwembad. Het is een heerlijk hotel.

Vandaag begon koud 13 graden, uiteindelijk 25 graden met zon.

Dag 24 Zion National Park – Salt Lake City
We verlaten vandaag het mooie Zion National Park.  Wat hebben we hier weer van genoten.

We rijden vandaag naar onze laatste bestemming Salt Lake City. We rijden zo’n 400 km snelweg.

Het begin is een redelijk saaie weg maar we komen steeds meer bergen met  (veel) sneeuw tegen. Blijft mooi om te zien.

Voordat we bij downtown Salt Lake City zijn duurt het 45 minuten voordat we voorbij de industrie zijn. Het is hier zo groot. Wel weer mooi uitzicht op de besneeuwde bergtoppen.

Isa heeft het deze vakantie geweldig goed gedaan. Ze neemt ook de nodige nieuwe knuffels mee naar huis, ze heeft het verdiend.

Morgen vertrekken we naar huis. We hebben een fantastische reis gehad en enorm veel gezien.